zaterdag 19 december 2015
Ad-VIP2-BaO-Talenprofiel-hor.jpg

Leerlingenwervingscampagne

Laat ons groeien

“Naar welke school gaat de jongste volgend schooljaar?” Het is een vraag die straks aan de feestdis misschien wel naar boven komt. Maar hoe zorg je dat jouw school op het verlanglijstje van de ouders komt te staan? De communicatiedienst van het GO! helpt je op weg met een passe-partout wervingscampagne onder het motto ‘Groei!’.

Bezorg je school een groeispurt !


Sommige scholen komen stoeltjes te kort, anderen hebben stoeltjes te veel. Lege stoeltjes zijn er om de meest diverse redenen. Misschien klinken één of meerdere uitspraken je bekend in je oren.

“De vooroordelen tegen het GO! reflecteren zich in het leerlingenaantal van onze school.”

“Wij trekken te veel leerlingen uit een bepaalde bevolkingscategorie
aan en de kans bestaat dat onze school de stempel van ‘restschool’ krijgt.”

“Soms is het moeilijk om leerlingen met een geschikt profiel te vinden voor ons aanbod aan leerrichtingen.”

“Door een puur praktisch probleem is onze school niet bekend genoeg.”

“Wij hebben een uitstekende school en toch is dat te weinig bekend bij leerlingen en ouders.”

Een kant-en-klaar aanbod

De nieuwe Groei! campagne toont hoe je best kan werven. Zo kan je aan de slag om zelf - specifiek voor jouw school - een geslaagde wervingscampagne op poten te zetten. Je kiest zelf uit een kant-en-klaar aanbod. GO! heeft speciaal hiervoor 2 communicatieconcepten ontwikkeld. Het is aan jou om te zien hoe deze het best aansluiten bij de behoeften van je school. Onze huisstijlbegeleidster is hierbij je coach. Zij zorgt voor extra hulp waar nodig.

Doe het als team

Het vraagt tijd en energie om leerlingen te werven, maar het loont ook de moeite.
Daarom is het belangrijk dat eenieder van het schoolteam zich hierbij engageert. Hoe meer doordacht de campagne is, hoe beter de resultaten zullen zijn. Het gaat dus om veel meer dan het uitkiezen van beelden en leuke ideetjes, het is noodzakelijk om bij elke stap de juiste keuzes te maken zodat je komt tot een campagne, die over heel de lijn klopt voor jouw specifieke school.

Achter een wervingscampagne zit het verhaal van je school

Bepaal het profiel van je school. Je kan kiezen uit tal van duidelijke thema- of aanbodprofielen. Welk thema of profiel sluit mooi bij je school aan? Stel een compleet communicatieplan op in samenwerking met GO!. Koppel de meest sprekende beelden of slogans aan gevatte acties en voer ze uit op de ideale moment.

paginagroeiplat.JPG

Twee pilootprojecten ter inspiratie

Twee pilootprojecten tonen hoe een volledige wervingscampagne eruitziet. Deze pilootprojecten tonen een volledige lokale wervingscampagne voor een basisschool en een secundaire school (ASO, TSO en BSO). Surf snel naar GO! pro en laat je inspireren.

En actie! Nu is het aan jou, jullie, succes!

Op GO! pro vind je bovendien alle informatie over de nieuwe wervingscampagne. Kort – in heldere taal en met de nodige illustraties – worden alle elementen van zo’n campagne behandeld. Wat zijn je sterke punten, hoe kan je werken aan naamsbekendheid, wat is je doelgroep, waar en wanneer moet ik campagne voeren? Met al deze tips & tricks ga je zelf aan de slag om efficiënt te werven. Maak tijd en neem je tijd om alles zorgvuldig te bepalen, een goede wervingscommunicatie maakt nu eenmaal het verschil.

Personal assistant

Nog wat onwennig? Vraag hulp aan Sandra Van Maurik, onze huisstijlbegeleidster. Sandra is expert en biedt je oplossingen op maat. Je kan haar bereiken via gohuisstijl@gmail.com.

Alle informatie over de wervingskit vind je op de webstek Groei!

Lees het volgende artikel

Ontvang het "Helemaal GO!"-magazine in je mailbox.

Laden...