maandag 26 januari 2015
raadverticaal1000x800.jpg

Nieuwe Raad GO! 2015 - 2019

HET GO! NOG STERKER OP DE KAART ZETTEN

Samen met de afgevaardigd bestuurder bepaalt de Raad van het GO! het strategisch beleid van het net. Hij initieert en bewaakt het pedagogisch project, legt de strategische lijnen vast, vertegenwoordigt het net en treedt op als bouwheer. De Raad bewaakt ook de kwaliteitszorg en ondersteunt scholen en scholengroepen in hun organisatorische en pedagogische taken.

De Raad van het GO! is een schoolvoorbeeld van directe democratie, Ruim 4.500 leden van de schoolraden brachten hun stem uit. Het mandaat van de nieuwe Raad loopt van begin 2015 tot eind 2019.

Een korte, snelle kennismaking.

 

Eddy_Baldewijns_magenta_kleinDEFplat.jpg

Eddy Baldewijns

voorzitter van de Raad

"Ik wil me in de moeilijke bestuursperiode die ons te wachten staat inzetten om de continuïteit van het beleid te helpen verzekeren en het innovatieve, dynamische imago van het GO! te blijven stimuleren en verdedigen."

Sofie_groen_kleinDEFplat.jpg

Sofie Christiaens

ondervoorzitter

"Ik ben blij dat ik als raadslid nog actief leerkracht ben en daarnaast ook het bekwaamheidsattest van directeur en pedagogisch adviseur op zak heb. Die combinatie zorgt ervoor dat ik van verschillende kanten zicht heb op de werking van ons onderwijs. Zo weet ik hoe moeilijk de directeurs en de algemeen directeurs het hebben om de beslissingen te vertalen van en naar het centrale niveau. Daarin een helpende rol kunnen spelen vind ik belangrijk."

Geert_De_Soete_blauw_kleinDEFplat.jpg

Geert De Soete

ondervoorzitter

"Ik ben erg geïnteresseerd om mijn engagement in de Raad voort te zetten omdat ik geloof dat de komende jaren niet eenvoudig zullen zijn voor het GO!. In tijden van besparingen is het belangrijk om de juiste keuzes te maken om scholen op weg te helpen naar 2020."

Jan_oranje_kleinDEFplat.jpg

Jan Michielsen

"Vernieuwingen invoeren om in te spelen op een gewijzigde maatschappelijke context vraagt ook een nieuw strategisch plan van het GO!. Dat plan mag ambitieus zijn maar moet vooral ook realistische doelstellingen bevatten."

Arlette_blauw_kleinDEFplat.jpg

Arlette Vercruyssen

 

"Onderwijs is voor mij het vlaggenschip van de Vlaamse gemeenschap. De inspanningen voor het renoveren van schoolgebouwen moeten we daarom verderzetten. De kwaliteit van de gebouwen is het visitekaartje voor de kwaliteit van het onderwijs en een referentiepunt in de wijk."

Freya_oranje_kleinDEFplat.jpg

Freya Konings

"Mijn focus ligt op aandacht voor welbevinden, betrokkenheid, ruimte voor individuele ontplooiing en een opbouwende benadering van de dingen. Vandaar ook mijn sterke geloof in het methodeonderwijs waar ik ook persoonlijk nauw bij betrokken ben. Ik wil me engageren om het goede pionierswerk dat daar ondertussen is verricht mee te helpen vertalen naar álle andere onderwijsvormen."

Dimo_Kavadias_groen_kleinDEFplat.jpg
Luc_oranje_kleinDEFplat.jpg

Dimokritos Kavadias

"Het GO! bewijst dat kwaliteit samen kan gaan met creativiteit en gelijke kansen. Ik wil me engageren voor maximale ontplooiingskansen van elk kind, ongeacht afkomst en talenten. Inzetten op professionele leerkrachten, krachtige leeromgevingen, maar ook op toekomstige democratische wereldburgers is daarom cruciaal."

Luc Van de Velde

"Verdraagzaam, democratisch, humanistisch, creatief, participatief, open, kwaliteitsvol, emancipatorisch… zijn ambities en waarden die ook morgen nog centraal moeten staan in de missie, visie en doelstellingen van het Vlaamse onderwijs omdat het breekijzers zijn voor een beter leven en samenleven. Met u en de Raad wil ik er voor ijveren dat het GO! in deze een voortrekkersrol speelt."

Dennis_blauw_kleinDEFplat.jpg

Dennis Cluydts

"Onderwijs is een belangrijke pijler van een open en diverse samenleving. Het is dan ook een voorrecht deel te mogen uitmaken van de raad van het GO!, een onderwijsnet dat streeft naar maximale, gelijke onderwijskansen vertrekkend vanuit eenieders talenten."

Paul_groen_kleinDEFplat.jpg

Paul De Knop

"Kwaliteitsvol onderwijs in een kindvriendelijke omgeving is mijn streefdoel. Het GO! verdient scholen waar het goed is om te leren, om te werken, om te sporten en van cultuur te genieten. Vertrouwen, creativiteit, ambitie en kwaliteit moeten er de toon zetten, daar wil ik mij blijvend voor inzetten."

Filip_Giraldo_magenta_kleinDEFplat.jpg

Filip Giraldo

“Elke dag opnieuw de waarden van ons GO! onderwijs uitdragen, betekent de handen in elkaar slaan, samen mensen maken. Professionaliteit, enthousiasme en geloof in de toekomst bieden hiervoor de beste garantie. Zo maken we samen als poortwachters van onze onwrikbare waarden en waardevol pedagogisch project meer dan ooit het verschil!”

Marlies_oranje_kleinDEFplat.jpg

Marlies Lacante

"Ik wil via de Raad graag verder werken aan ‘goed’ onderwijs voor iedereen, onderwijs aangepast aan de sterktes en zwaktes van ieder kind. Het bewerkstelligen van een gelijke maatschappelijke waardering voor iedere onderwijsvorm, voor elke studierichting, is een andere belangrijke drijfveer".

Linda_magenta_kleinDEFplat.jpg

Linda Van Achter

"Het pedagogisch project van het GO! heeft volgens mij heel sterke troeven om de belangrijke maatschappelijke opdracht die onderwijs in een samenleving heeft waar te maken. Ik hoop mijn analytische manier van denken en mijn ervaring als algemeen directeur van een scholengroep om onpartijdig te kunnen werken, ook in gevoelige dossiers, verder voor het GO! te kunnen inzetten. Nu niet via de scholengroep maar vanuit de Raad."

Ann_blauw_kleinDEFplat.jpg

Ann Van Driessche

"Innovatie in scholen is zelden revolutionair maar gebeurt stap voor stap. Ik wil er mee voor helpen zorgen dat het GO! nog meer inzet op schooloverstijgende samenwerking en innovatie. Schoolbesturen en leerkrachten moeten zich ondersteund voelen bij het bedenken, uitvoeren en implementeren ervan. Alleen zo kunnen de uitdagingen omgezet worden in echte antwoorden."

Freddy_ groen_kleinDEFplat.jpg

Freddy Moreels

"Ik wil met onze scholen alle kansen bieden aan elke leerling, ongeacht kleur, ras of afkomst. Mijn aandacht gaat in het bijzonder naar het ontwikkelen en stimuleren van technisch talent. Door de 'kwalitatieve instroom' in technisch-wetenschappelijk onderwijs te versterken, door het levensechter en aantrekkelijker te maken. Door het uitbreiden van de mogelijkheden van 'werkplekleren' die de nieuwe richtlijnen ter zake toelaten voor verschillende andere studierichtingen (BSO, TSO, ASO) en onze scholen hiervoor te motiveren. Door de leerlingen meer 'goesting' te doen krijgen teneinde de groeiende problematiek van ongekwalificeerde uitstroom tegen te gaan."

Lees het volgende artikel

Ontvang het "Helemaal GO!"-magazine in je mailbox.

Laden...