Alle artikels, persberichten en opiniestukken vanuit het GO! in één oogopslag!
Het Vlaamse onderwijs verkeert de laatste jaren in zwaar weer. Er staat grote druk op onze scholen door tegenvallende resultaten en personeelskrapte. Maar liever dan zich daardoor te laten ontmoedigen tonen de scholen die de afgevaardigd bestuurder dit jaar bezocht een mentaliteit en ambitie die hoopvol stemmen en ons onderwijs weer sterk zullen maken.
Lees meerIn juni studeren de eerste leerlingen af na een volledig gemoderniseerd traject so. Tijd om terug te blikken op de uitrol van de modernisering en vooruit te kijken naar het 7e jaar nieuwe stijl dat volgend schooljaar start. Deze week: de 7e specialisatiejaren die GO! De Prins in Diest organiseert i.s.m. het opleidings- en kenniscentrum Woodwize.
Een van de twee winnende scholen van de Voka STEMpact-award 2025 is GO! Talent uit Dendermonde. De school mag zich volgens de organisator minstens een jaar lang de meest excellente STEM-school in Vlaanderen noemen en kan gerust dienen als bron van inspiratie voor alle andere scholen in Vlaanderen. Het persbericht van Voka lees je hieronder.
Woensdag 23 april vond de finale plaats van de Junior Wiskunde Olympiade en de Vlaamse Wiskunde Olympiade, waarop leerlingen uit het hele Vlaamse onderwijs zich bogen over vier pittige open vragen. Op 21 mei werden in Antwerpen de resultaten bekendgemaakt tijdens een feestelijke proclamatie. En daar zaten ook heel wat knappe wiskundekoppen uit het GO! bij.
De aangekondigde verhoging van het inschrijvingsgeld zal een grote impact hebben op de Centra voor Volwassenenonderwijs van het GO!. Er zijn verschillende redenen waarom besparen op volwassenenonderwijs geen goed idee is, zegt afgevaardigd bestuurder Koen Pelleriaux.
Op de speelplaats van GO! basisschool De STEMpel in Brugge prijkt sinds enkele maanden een houten huisje naast de fietsenstalling. De ‘zen-zone’, zoals het huisje heet, is een oase van rust waar leerlingen (en soms ook leerkrachten) even kunnen ontsnappen aan de drukte van de dag. Een project dat rechtstreeks voortkwam uit de zorgnoden van de school, vertelt directeur Cindy Cottenjé.