Wat hun Spaanse leeftijdsgenootjes eind oktober ’24 overkwam, greep de leerlingen van Het Klavertje Vier in Knesselare en De Regenboog in Ertvelde erg aan. De overstromingsramp zette hen aan het tekenen. De resultaten deelden ze met de scholen waarmee ze zijn verbonden via Erasmus+. Een gebaar dat op dank kan rekenen.
.
Bijna twee maanden geleden is het intussen dat grote delen van Spanje getroffen werden door enorme overstromingen. Met vele doden te betreuren, veel ellende en miljoenen aan materiële schade. Vooral in de regio rond Valencia. Met die plek heeft GO! scholengroep Dynamiek een bijzondere band. Via Erasmus+ onderhouden scholen uit de Spaanse regio en scholen uit GO! scholengroep Dynamiek contacten.
Van 12 tot 19 januari 2025 vindt er zelfs een Erasmusontmoeting plaats in Valencia, georganiseerd door de centrale diensten van het GO!, GO! scholengroep Dynamiek (onder impuls van Filip Bisschop) en de Generalitat Valenciana (Oscar Guttierez).
Wat hun Spaanse leeftijdsgenootjes overkwam eind oktober greep de leerlingen in een tweetal basisscholen van de scholengroep hier erg aan, nog versterkt door de contacten die de scholen met elkaar hebben.
Het zette de kinderen van GO! basisschool Het Klavertje Vier in Knesselare en van GO! basisschool De Regenboog in Ertvelde aan het tekenen. De tekeningen werden gedeeld met de scholen in Valencia. En die tekeningen worden er duidelijk geapprecieerd.
Collega Marijn Vandevelde ontving kort geleden onderstaande mail van David Sabater Burguet van de Generalitat Valenciana.
“Dear colleagues,
On behalf of Oscar Gonzalvo and our team from the Use, Promotion and European Programs Service, we thank you for sending us the works of the pupils of GO! basisschool Het Klavertje Vier in Knesselare and GO! basisschool De Regenboog in Ertvelde. We wanted to spread these artistic creations of solidarity since the small details build values and networks of connection in the face of the situation we have experienced in our region. We will send the works to various centres that have been seriously affected by DANA so that teachers can spread them or use them as work material among their pupils.
Thank you very much.”
.