Bezorg je school een groeispurt !
Sommige scholen komen stoeltjes te kort, anderen hebben stoeltjes te veel. Lege stoeltjes zijn er om de meest diverse redenen. Misschien klinken één of meerdere uitspraken je bekend in je oren.
“De vooroordelen tegen het GO! reflecteren zich in het leerlingenaantal van onze school.”
“Wij trekken te veel leerlingen uit een bepaalde bevolkingscategorie
aan en de kans bestaat dat onze school de stempel van ‘restschool’ krijgt.”
“Soms is het moeilijk om leerlingen met een geschikt profiel te vinden voor ons aanbod aan leerrichtingen.”
“Door een puur praktisch probleem is onze school niet bekend genoeg.”
“Wij hebben een uitstekende school en toch is dat te weinig bekend bij leerlingen en ouders.”
Een kant-en-klaar aanbod
De nieuwe Groei! campagne toont hoe je best kan werven. Zo kan je aan de slag om zelf - specifiek voor jouw school - een geslaagde wervingscampagne op poten te zetten. Je kiest zelf uit een kant-en-klaar aanbod. GO! heeft speciaal hiervoor 2 communicatieconcepten ontwikkeld. Het is aan jou om te zien hoe deze het best aansluiten bij de behoeften van je school. Onze huisstijlbegeleidster is hierbij je coach. Zij zorgt voor extra hulp waar nodig.
Doe het als team
Het vraagt tijd en energie om leerlingen te werven, maar het loont ook de moeite.
Daarom is het belangrijk dat eenieder van het schoolteam zich hierbij engageert. Hoe meer doordacht de campagne is, hoe beter de resultaten zullen zijn. Het gaat dus om veel meer dan het uitkiezen van beelden en leuke ideetjes, het is noodzakelijk om bij elke stap de juiste keuzes te maken zodat je komt tot een campagne, die over heel de lijn klopt voor jouw specifieke school.
Achter een wervingscampagne zit het verhaal van je school
Bepaal het profiel van je school. Je kan kiezen uit tal van duidelijke thema- of aanbodprofielen. Welk thema of profiel sluit mooi bij je school aan? Stel een compleet communicatieplan op in samenwerking met GO!. Koppel de meest sprekende beelden of slogans aan gevatte acties en voer ze uit op de ideale moment.